Friday, June 19, 2009

18. jun Caricino

Jutros sam obisao Lenjina u njegovom mauzoleju. Lezi, ne pomera se. Da je ziv mislim da bi bile manje mere bezbednosti. Samo sto se go nisam skidao. Nakon toga sam otisao, po preporuci Poljakinja, u dvorac ruskih carica koji se zove jelte Caricino. Nisam bas najbolje shvatio cemu je tacno sluzio taj dvorac, da li je bio nesto kao letnjikovac ili su tu zaista zivele carice. Po onome sto sam na licu mesta uspeo da skontam, a opet na osnovu mog slabog znanja ruskog, dvorac je izgradila Ekatarina II iliti EKV, i uglavnom se ona svuda spominje.

Dvorac se nalazi u ogromnom parku. Na ulazu je fontana koja baca vodu u ritmu muzike za ples. Uradjeno je i osvetljenje, tako da verujem da je nocu fantasticno (citaj: posle ponoci posto je dan pre toga). Nakon toga sledi dvorac i pomocne zgrade. Dvorac je pretvoren u muzej i skoro renoviran. Strava je. Treci sprat je pretvoren u sale za koncerte, tacnije 2 sale. Sigurno je do jaja osecaj slusati klasiku u ruskom dvorcu. Moras makar na sekund da se osetis kao ruski knez iz 19og veka.



To je manji deo kompleksa, oko toga je ogromno jezero i suma, ali uredjena suma sa simpa vijugavim stazicama. Super sam se proveo u Caricinom. U Moskvu sam dosao dosta ne pripremljen. Znao sam za Kremlj, Crveni trg, Lenjinov mauzolej i veliku sarenu crku, sto u principu svaki seljak zna o Moskvi. Sada eto znam iz Caricin, sto me izdvaja od prosecnog seljaka ;). Super je tako kad neocekivano nabasas na nesto dobro.

Simpa je bila scena u metrou u povratku, klinac koji slaze Rubikovu kocku, mislim da se to moze samo u moskvi videti.

Utisak o Moskvi mi je bolji iz dana u dan. Mislim, bio je odlican i prvog dana a danas je tek sjajan. Veoma mi se svidja grad i nekako se vrlo prijatno osecam u njemu. Ima neku toplinu iako je veliki grad. Na putu do Caricinog metro je delom isao i iznad zemlje tako da sam video i nazovimo periferne delove Moskve, velike socrealisticke stambene zgrade, u daljini sam video i moderne oblakodere. To mi se svidja, vidis grad iz razlicitih epoha. Ne ko u Pekingu, kao da su ceo grad sazidali u poslednjih 15 godina, sto verovatno i jesu. Rusi su perfektno sacuvali centar. Necete tu videti ni jednu modernu zgradu, ali zato kako se grad sirio tako su gradjene zgrade u stilu tog vremena. Tako da su oblakoderi, koliko sam ja mogao da provalim vrlo daleko od centra, ali postoje i slika su danasnjeg vremena.
Danas sam shvatio da mom odusevljenju Moskvom u mnogome doprinosi to sto se ne osecam preterano kao stranac. Da li je to zbog slicnog jezika ili zbog toga sto se u odnosu na Kinu i Mongoliju u Moskvi svakako moras osecati manje kao stranac, ili je zaista mentalitet slican, ne znam.

Koncept ispijanja piva po ulicama i parkovima mi postaje sve simpaticniji. Nisam mnogo video mortus pijanih, mislim da u Moskvi ni jednog nisam video. Prosto ljudi sede u parku i uzivaju uz pivce. I to je potpuno ok. To je ono u cemu smo svi uzivali kao klinci a sad smo kao odrasli i ozbiljni pa ne ide piti pivo ispred dragstora ili u parku. Ovde ocigledno nemaju tih kompleksa i klinci i stariji sede po parkicima i pice po pivu.

Pokusavam da poredim Peking i Moskvu, kao dva glavna grada dve velesile. To da su velesile se oseca vrlo dobro i u Pekingu i u Moskvi, vidi se da su sami sebi dovoljni i da im se jebe za sve ostale. U Moskvi apsolutno nema nista napisano na latinici, niti na bilo kom drugom jeziku osim ruskog. Doduse i u Francuskoj je slicno, ali tamo to deluje vrlo tuzno. Rusi sada sebi taj luksuz mogu da priuste jer su ogromni, jesu velesila i ne moraju da se prilagodjavaju strancima, ne zavise od njih. Francuzi vec to nisu.

Peking je mnogo sredjeniji grad nego Moskva u svakom smislu ali je zato nekako i bez duse. U Pekingu je sve ko pod konac. Od toga da je svaki ali bukvalno svaki travnjak perfektno sredjen, do toga da je sve oznaceno perfektno. U Rusiji vec moras u metrou cetvore oci da otvoris da skontas u kojoj stanici je upravo stao metro i koja je naredna i za koliko ti treba da sidjes, na znakove tipa “watch your step”, “caution wet floor” mozes i da zaboravis, po parkovima naleces na bacene flase... Ali sve te stvari mi u Moskvi prijaju. Da li zato sto su bliske onome kako je Beogradu ne znam, ali ja definitivno bolje plivam u vodama koje nisu bas stalno po PS-u.

1 comment:

  1. JEDNO OD NAJLEPŠIH IZLETIŠTA I ISTORIJSKOG OBELEŽJA MOSKVE!

    ReplyDelete