Wednesday, June 17, 2009

16. jun Moskva

Hostel sam lako nasao. Snalazenje po Moskovskom metrou za svakog ko zna cirilicu je laganica, za ostale, pa... ko ih jebe, nek nauce ;) Hostel je perverzija koliko je dobar, bolji od vecine hotela u kojima sam bio, osim jedne male sitnice, imaju problem sa toplom vodom. Srecom nesto malo je bilo iste po mom dolasku, sutra ujutro kada ovo pisem nema ni trunke. Jebe mi se za IKEA namestaj, lep enterijer, do jaja plocice u kupatilu kad nema tople vode.

U hostelu sam samo se istusirao, ostavio stvari, dogovorio sa Milicom (drugaricom koja zivi u Moskvi) da se nadjemo pa sam ostatak dana proveo sa njom na Crvenom trgu i okolini. Super je na ovom putovanju ta stalna promena ritma. Svaki grad i svaki put nosi neki svoj tempo. Posle tri dana apsolutno nicega u vozu, odmah akcija. Milica me bas obradovala sto se odmah nasla sa mnom. Prija ljudsko drustvo posle visednevnog samovanja. Prva osoba koju sam sreo na putu a da zna srpski tako da cu morati da pazim sta pisem o njoj :)



Prvi utisak o Moskvi je sjajan. Bas sam vrlo vrlo odusevljen onim malim delom Moskve koji sam uspeo da vidim. Prelep grad i vrlo ujednacen arhitektonski. Nema ono kao kod nas, jedna stara zgrada, pa jedna u staklu pa jedna socrealisticka.... Sve je isto. Odusevio me i taj trip da poruse staru zgradu ali onda napravi identicnu ali novu. To su uradili posle 2. svetskog rata kada su obnavljali Moskvu pa su prakticno napravili istu kao sto je i bila, to rade i sada.

Utisak o Moskvi je verovatno pojacan i Milicinim odusevljenjem gradom i ljudima. Na prvi pogled se vidi koliko uziva u zivotu u Moskvi. Pricala mi je dosta o karakteru Rusa, i obicnih ljudi i bogatasa. Nesto sam znao, mnogo toga nisam i iz njene price mi je vrlo simpaticno. Pricala je i kolicini dogadjanja u Moskvi svih vrsta, od konecerata, izlozbi, svirki po lokalnim klubovima...Prosto grad u kome mozes imati kompletno ispunjen zivot sa mnostvom izbora. Super je prica o Beogradskom sindikatu koji je svojevremeno imao koncert u Moskvi. Kaze Milica da je bilo gomila mladih Rusa koji su kompletno znali sve tekstove :)

Na ulicama slicna slika kao u Irkutsku. Prelepe Ruskinje, koje se ne stide svojih oblina :). Svakako drasticno bolje obucene nego u Irkutsku. Prolazio sam ultra fensi delom pa je bilo i hi-class Ruskinja od kojih ti se zavrti u glavi. Rusi, za razliku od svojih lepsih polovina, nisu bas vicni lepom oblacenju. Vrlo je komicna scena kad naletis na strava ribu u svakom smislu, i lepu i doteranu, ide sa nekim likom koji izgleda kao reprezentativac Nemacke u fudbalu 1982 godine, a to je redovna pojava. Na ulicama i parkovima svi nesto piju. Cak je i kompletan biznis razvijen. Sednes na klupu u parku odmah prilazi bakica koja ti nudi pivo. Nema potrebe ni da ustajes :) Popijes jedno eto ti odmah ponovo bakice, nudi drugo.

Taksi je komican. U sustini ne postoji, ili ima jako malo regularnog taksija ali samo bacis prst i neko ce stati, dogovoris se oko cene i vozi te gde treba.

No comments:

Post a Comment