Thursday, June 18, 2009

17. jun Kultura bato

Setanje Moskvom izgleda od prilike ovako: pozoriste, muzej, muzej, galerija, muzej, bioskop, opera, muzej, cirkus, galerija.... Ja se na zalost ne mogu pohvaliti da sam neko ko redovno posecuje u Beogradu prethodn navedene institucije ali opet, koliko ima onih koji se mogu time pohvaliti? Bilo kako bilo, prija biti u gradu sa tolikim izborom.

Danas je bilo sugavo vreme, padala je kisa vecim delom dana. Prvi dan da mi je los od kad sam krenuo na put. Vreme me bas ukenjalo. Doduse prvi dan u Ulan Batoru je padao sneg ali to se ne racuna. Jebes sneg posle koga za 15 minuta sija sunce.

Krenuo sam u neobavezni obilazak grada kad me je uvatila kisa. Trazeci gde da se sklonim dok kisa ne prodje naleteo sam na muzej savremene umetnosti. Nije to tacan nazavim, muzej neceg savremenog jeste. U dvoristu su bile neke sulude metalno broznane skulpture koje su me navukle da udjem u muzej. Super je bilo, nekoliko razlicitih izlozbi savremenih uglavnom ruskih umetnika.




Zbog kise sam napravio plan da obidjem zatvorene prostore pa je izbor pao na 2 crkve. Crkvu Hrista Spasa i Katedralu svetog Vasilija. Prva je osim sto je ogromna klasicna crkva, vrlo lepa i sjajno oslikana.
Katedralu svetog Vasilija mislim da svi znaju, to je ona crkva sarena kao uskrsno jaje. Koliko je blesava spolja toliko je blesava i iznutra. Sastoji se od 10 crkava, velike centralne i 9 malih kruzno rasporedjenih oko centralne. Dakle jedna katerdrala se iznutra sastoji od 10 crkava, i unutra je kao u nekom lavirintu. Vrlo zanimljivo i blesavo.

Predvece sam se nasao sa 2 Ruskinje koje sam upoznao na Bajkalu. Na moju veliku radosti pojavile se su se i dve Poljakinje koje su ludovale prvo vece na Bajkalu u onom lokalnom klubu. Trebalo je da dodju i neki Italijani ali ih nije bilo. Kako da kazem, bilo je to jedno vrlo prijatno vece slovenskih naroda i narodnosti. Poljakinje su nas pozvale da krajem septembra dodjemo u Krakom sto smo i ja i Ruskinje u nacelu prihvatili. Videcemo. Ideja nije nimalo losa :)




Na hostel malo pizdim. Pisao sam o nedostatku tople vode. Danas sam se suocio sa ozbiljnim problemom nedostatka cistih gaca, carapa a Boga mi i majci. Ali ne lezi vraze, ves se moze prati tek posle 7 uvece. Samo da mi je znati zbog cega je uvedeno to pravilo. Ja sam u to vreme trebao da se nadjem za Ruskinjama a i sutra necu biti uvece tu, tako da sad ko kreten u pola dvanaest perem ves, spava mi se neverovatno a moram da sacekam da masina zavrsi :(

1 comment:

  1. ooopa.. ciste gace za ruskinje?
    Ma, kao sto si rekao "kultura, bato!" :)

    U pola noci peres ves,nema tople vode, ribe koje locu,muzeji ... pa gde si ti krenuo s` paradajz na Moskvu ? ;)

    ReplyDelete