Friday, June 5, 2009

31. maj Kroz Mongoliju

Krenuli smo ruskim dzipom na put ka Karakorumu. Ekipu cine nas 5 turista, dva Kanadjanina, dvoje francuza i ja, vozac i prevodilac. Angazovali smo i prevodioca, koji bi trebalo i da je vodic ali kako mu je ovo prvi put na ovoj turi nije bas od neke koristi. Placamo je 10$ dnevno ili ti 2$ po osobi sto je potpuno smesno.




Put je trajao nekih 7 sati i bilo je potpuno fantasticno. Prvo, voznja ruskim dzipom iz '63 je fantasticna pa gde god da ides. Drugo, cim smo napustili Ulan Bator poceli su predeli kao sa razglednica. Zelena brda, stada konja, ovaca, krava svuda okolo, jurte,.... Dzip kao da ne voli asfalt. U prva dva sata voznje po asfaltu smo dva puta stajali zbog problema sa kolima. Cim smo dosli na prasnjavi put on je poleteo. Vozac izgleda da i on ne voli asfalt, po njemu je vozio ko po jajima, cim smo dosli na neasfaltirani put dao je gas do daske. Leteli smo gore dole, non stop, naginjali se do tacke prevrtanja. Bilo je sjajno.

Na putu do Karakoruma stali smo na mestu koje se zove Mali Gobi. Bukvalno mini pustinja u sred zelenih polja. Ima sve karakteristike pustinje, sitan pesak, dine, ali je jako mala.

U Karakorum smo stiglo oko 7 uvece. Smesteni smo zaista kod lokalne porodice ali u jurti pripremljenoj za turiste. U dvoristu kuce imaju 3,4 jurte za turiste. Prosetali smo po okolnim brdima. Imaju ludi spomenik u obliku penisa koji je uperen ka brdima koja su pak u obliku vagine. Knjige kazu da je to upozorenje monasima da ne smeju sa zenama imati nikakve odnose. Meni to nekako deluje totalno suprotno. Danas zene tu dolaze ako hoce da zatrudne, tako da mi deluje da sam ja ipak u pravu :)





Uvece smo za 250 dinzi po coveku imali koncert tradicionalne mongolske muzike u nasoj jurti. Lokalni starac koji svira 4,5 instrumenata i peva na mongolski tradicionalni nacin. A to je pevanje iz grla i stomaka. Vrlo zanimljivo, snimio sam kamerom. Starac je izboranog lica koje govori “prosao sam sve u zivotu”. Na tom licu vise nema emocija, kao da je od kamena. Za ne poverovati je da odlicno govori engleski i ruski. Pricao je sa mnom malo na ruskom i iznenadjen samn koliko dobro razumem. Muzika je bila vrlo intersantna. Potpuno smo svi uzivali nekih sat vremena.


No comments:

Post a Comment