Saturday, June 6, 2009

Odmor

Spavanje i izlezavanje, nesto sto dugo nisam radio. Rezervisao sam i hostel u Irkutsku, napravio plan za Bajkalsko jezero. Ici cu 3,4 dana na ostrvo Olkhon. Tamo bi trebalo da spavam u tradicionalnim drvenim kucama. Preko dana setanje, uvece banja i sauna. Ispotavilo se da je moj kontra smer od Pekinga do Moskve dobro reesenje jer onda usput nailazis na ljude koji su krenuli normalnim smerom od Moskve do Pekinga i onda ti oni mogu dati dobre savete, gde sta i kako. Svi koji su bili na Olkhon ostrvu su odusevljeni.

Hrana. Mongolska hrana je kombinacija mesta i testa i nije preterano ukusna ali zasiti. Najpoznatije jelo je Huushuur (sa dva u). To je przena govedina umotana u palacinku. Tu je i buuz. Bareno meso umotano u knedle od testa, slicno onome sto sam jeo u Pekingu. Tsuivan je pasta sa mesom i to smo tokom nase ture po Mongolji uglavnom jeli za dorucak, rucak a Boga mi i za veceru. Supe su ovde kao prava jela, sa dosta rezanaca i mesa.

Pice. Poznati su po slanom caju sa mlekom. Ne lici ni na sta. Airag je fermentisano konjsko mleko sa malo alkohola. Nisam probao. Od modernijih pica vodka je nezaobilazna. Imaju svoju Chingis vodku, koja je dosta sladunjava. Zanimljivo je da se ovde ne kaze Dzingis Kan nego Chingis Kan a jos je zanimljivije da se na engleskom kaze Gingis Kan. Inace sve je ovde na neki nacin sa njim povezano. Najpoznatije pivo je takodje Chingis Beer. Imaju razna domaca piva a i dosta uvoznih iz Azijskih zemalja tako da sam probao singapursko i korejansko pivo. Tiger singapursko pivo je ovde na ceni i jeste najbolje od svega sto sam probao, mada su u lokalna mongolska piva sasvim dobra. Probao sam i crno mongolsko koje je u stvari crveno i odlicno je.

No comments:

Post a Comment