Monday, May 18, 2009

Zabranjeni grad

Sinoc sam skocio do obliznje pesacke zone, slicno nasem Knezu i tu naleteo na dame sumljivog morala. Da bi shvatili kako to smesno izgleda probajte zamisliti kada bi kod nas u Knezu bile kurve na svakom koraku.
Vreme se prolepsalo. Vidljivost je mnogo bolja nego u subotu. Cak mi se cini da je i vazduh podnosljiviji ili sam se vec navikao.
Danas je vec sve funkcionisalo glatko. Najpre sam ponovo pokusao i uspeo da nadjem outdoor radnju. Ovaj put drugu nego juce, na lokaciji mnogo blizoj hotelu. Da sam se zajebao sto nisam sve kupio u Beogradu bilo mi je jasno cim sa usao u trzni centar. Totalni fenseraj. Hteo sam da budem pametan i da ne kupim outdoor odecu u Beogradu, bilo mi je skupo i sad sam ovde platio jos skuplje :). Ne smem ni da kazem koliko sam platio jaknu. Cak je i bilo nekoliko radnji i svuda su slicne cene. Makar je neki turbo materijal, i za kisu, sneg, led, vetar,..., jede zivu decu :). To se ja tesim. Nisam hteo da se smaram i trazim nove radnje sa outdoor opremom i ovako sam izgubio mnogo vremena. Kasnije sam slucajno naleteo na jos jednu radnju, cene su vrlo slicne.
Ostatak dana sam proveo u Zabranjenom gradu na plus 34 stepena. Za 1000 dinzi sam unajmio vodicicu.Ispred gada se nalazi gomila vodica, kontao sam da je to u stvari prevara i da bi verovatno trebalo uzeti audio guide, ali nekako su mi oni dosta smorni. Nije me mnogo kostalo a vrlo je prijalo posle par dana pricati sa nekim ko te razume :) Za malo jace od sat smo prosli centralnim delom, ostatak sam sam obilazio. Ogroman prostor, nekih 2.5 sata sam bio unutra a dosta toga nisam video ili sam samo protrcao. Uz ivice grade je mnogo mali prolaza i malo malo naidje se na neko dvoriste sa zgradom u kojoj je muzej necega. Citav lavirint je napravljen od tih prolaza i mnogo je zanimljivo tumarati i otkrivati sta se nalazi iza narednog coska. Inace je tu zivelo oko 10 000 ljudi, pa probajte zamisliti koliki je to prostor. Jedna zanimljivost, svi carevi si umali tacno 73 zene, jednu pravu i 72 konkubine. 9 i 8 su im neki bitni brojevi, vezano za jin i jang, pa odatle i 72 (9*8) zena.
Skontao sam odakle ideja da asfalt na trotoarima menjamo plocama. Ceo Peking je u skoro identicnim plocama sa sve stazama za slepe.



Koliko god sami Kinezi nisu prilagodjeni stranim turistima, sam grad jeste. Na bukvalno svakoj raskrsnici su dvojezicni putokazi, u metrou je sve savrseno objasnjeno, naziv i najmanje ulice (hutonga) je dvojezican i table sa nazivom ulica svuda postoje. Grad je izuzetno cist i uredjen. Malo malo pa se naidje na neki sjajno uredjen park, cvece je svuda gde se ima mesta posaditi i vrlo pedantno se odrzava. Moguce da je razlog tome sto se ipak krecem delovima grada gde su hoteli, poslove zgrade i sl ali definitvni utisak je taj da je sve veoma cisto i sredjeno. Javnih wc-a ima bukvalno na svakom cosku. Cesto postoje i putokazi do najblizeg. Da li Kinezi mnogo kenjaju ili je nesto drugo u pitanju, ne znam, uglavnom wc-a ima koliko god hoces.


Najcesce se hranim po kineskim restoranima ( a i gde bih drugde) i mnogo su drugaciji od nasih. Dosta ima specijalizovanih za odredjenu vrstu jela. Npr sinoc sam bio u restoranu gde sluze samo nesto sto je najslicnije velikim raviolama, danas sam klopao u restoranu gde sluze samo supe sa ogromnom kolicinom pirincanih rezanaca. To je bilo mnogo smesno. Dobijes jedno 2 litra supe, gomilu rezanaca sa strane, nekoliko zacina, malo mesa i tako. Onda sam sve to izmiksas i pokusas da pojedes. Kako su rezanci oblika i duzine spageta pokusajte zamisliti kako izgleda jesti ih stapicima. Ostatak restorana su uglavnom bili lokalni u hutongu blizu hotela. Tu ima svega i svacega a najmanje sitno seckanog mesa sa raznim povrcem koje smo mi navikli da jedemo u kineskim rerstoranima. Dosta ima cudnih delova zivotinja, nogice repovi... Jos nisam probao pekinsku patku (a nosim kratku kosu) i slusam taj zvuk). Plan mi je da je probam u nekom fensi restoranu, da garantovano bude dobro spremljena. Moram da provalim sta kinezi jedu za dorucak. To me bas zanima posto u restoranima apsolutno nema nicega sto bi se moglo doruckovati. To mi je trenutno najkomplikovaniji obrok.

3 comments:

  1. mnogo si skratio ovaj prvi pasus :)

    ReplyDelete
  2. I meni bese to sumnjivo, pa vec kad je spomenuto da i ja potvrdim.

    ReplyDelete
  3. ...Sve si vrlo plasticno opisao, a ovde si zatajio! Samo neki hramovi, zgrade, zidovi...opisi malo ove hedonisticke elemente! ;)

    ReplyDelete