Thursday, May 21, 2009

Kineski zid

Kineski zid. Nema se sta tu reci, treba ga doziveti. Ostavlja bez daha, koga slabo imam ovih dana ;).

Vreme mi je udarilo kontru. Ja sam se spremio za plus beskonacno, kremice, zastitni faktori, ovo ono... a temperatura je bila oko 21-22 u Pekingu, sto ce reci jos nekoliko stepeni nize kod Kineskog zida. Morao sam nabaviti duks, nije bilo drugog resenja. Posle ne tako dugog cenkanja sam ga dobio za 300 dinzi :) Sad cu ga taman nekome uvalim kao poklon iz Kine :) Sve vreme je bilo tmurno, izmaglica, na ivici kise, tako da fotke nisu bas najsjanije. Od svih suncanih dana sam bas danas morao da odem do Zida.
Cela ekskurzija je bila sjajna. Kostala je nepunih 30 eura, a obisli smo grobnice Ming, fabriku/prodavnicu predmeta od zad-a, centar tradicionalne medicine i Kineski zid. Uradio sam besplatni pregled kod akupukturologa, zdrav sam, mogu da nastavim put. Pogodio je da imam poviseni holesterol. Slucajno ili ne, uglavnom pogodio je covek. Uzrok toga je unutrasnja temperatura, samo nisam shvatio da li treba da je povecam ili smanjim :) Hteo je i neki lek da mi uvali, ali ne dam se ja tako lako... Dobio sam savet da pijem dosta vode, pa verovatno treba da smanjim unutrasnju temperaturu.

Prvi put sam jeo sa Kinezima za istim stolom na tradicionalan nacin. Okrugli sto, dosta jela u sredini i svako uzima sta zeli. Pobrao sam simpatije Kineza sto znam da koristim stapice. Otkrio sam sta oni doruckuju. Vodicica je znala solidno engleski pa sam je smarao svakakvim pitanjima. Ko veli, kad sam vec naisao na nekoga ko moze da mi pojasni neke stvari bolje da to iskoristim. Uglavnom, za dorucak piju sojino mleko i jedu nesto sto mi je ona rekla da je slicno hlebu.
Danas sam stekao dobru predstavu koliki je Peking. Napustali smo ga jako jako dugo. Sigurno jedno sat i po iako guzva nije bila preterana.
TV. Televizija je spektakl. Imam tacno 60 kanala od kojih je njih 60 iskljucivo kineskih. Kad kazem iskljucivo mislim na to da nema ni jednog stranog filma ili serije makar i sinhronizovanog, sve je u kineskoj produkciji. Jedino CCTV5 koji je sportski kanal ima malo evropskog fudbala i NBA kosarke. Nisam video ni jednu reklamu ne-kineske kompanije. Uopste utisak je da globalizacija nije bas preterano dotakla Kineze, u svim sferama imaju svoje brendove koji su ispred zapadnih. Ima ovde i adidas i nike ali kineske firme dominiraju ubedljivo i u sportskoj garderobi. Jedino McDonalds i KokaKola su pristuni kao i svuda. Iznenadjenje je Nestea koji se svuda moze nabaviti. U zemlji koja je izmislila caj da strana kompanija progura svoj ice tea, veliko iznenadjenje. Kod automobila je globalizacija najprimetnija, voze se sve svetske marke bez izuzetka. Iznenadjen sam sto slabo ima kineskih automobila.
Cene.
Metro 20 dinTaksi prvih 3 km 100 din, posle toga 20 din kmRucak 300-500 din( u skromnijoj kafani)Pivo u nocnom klubu 100-500 din (malo) Pivo u kafani 50 (0.6l)Voda 0.5 30 dinKarte za lokalitete 100-600din

No comments:

Post a Comment